Tillämplighet
Dessa köpvillkor gäller vid köp från omom.nu. Om annan tillämplig lag står i konflikt med dessa villkor, gäller lagens bestämmelser. För privatkonsumenter gäller bland annat lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL).
Beställning
Efter genomförd beställning skickas en orderbekräftelse till den mejladress du registrerat, där du hittar all nödvändig information om din order. Vi tar endast emot beställningar via vår hemsida och dess shoppingsystem. Vi accepterar inte beställningar via mejl eller telefon om inte annat avtalats. Är du under 18 år behöver du ha målsmans godkännande innan köpet genomförs. Beställningar som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller som på annat sätt orsakar oss ekonomisk skada, polisanmäls.
Kundens rättigheter
Vi rekommenderar våra kunder att vända sig direkt till oss på omom.nu (Lindh & Lindh Group AB) i första hand för hjälp med eventuell reklamation, ångerrätt eller annat ärende gällande en beställning. För detaljerad information om dina rättigheter som konsument hänvisar vi till www.konsumentverket.se. För att som konsument få hjälp med att lösa en tvist utanför domstol kan man kontakta Allmänna reklamationsnämnden (ARN) www.arn.se (Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm) eller vända sig till EU-kommissionens hemsida som specialiserar sig på tvistlösning inom e-handeln: http://ec.europa.eu/odr
Kundservice
Du når vår kundtjänst via mejl: hej@omom.nu
Vi besvarar frågor inom 24 timmar på vardagar.
Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kassan visas det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor framgår i kundvagnen beroende på valt betalningssätt. Vi erbjuder betalning genom kort, Swish samt Klarna, där du kan välja mellan olika betalningsalternativ som faktura, delbetalning av faktura och direktbetalning via bank.
Vi reserverar oss för att ändra priser vid situationer som vi inte råder över, såsom naturkatastrofer eller uppenbara fel i prisangivelsen.
Fraktvillkor
Vi skickar paket varje dag, leveranstiden är mellan 1-3 dagar. Vi transporterar våra orders med hjälp av PostNord och DHL, du kan välja mellan att få paketet till brevlådan (49 kr) eller till DHL-ombud (75 kr). I kassan väljer du själv det alternativ som passar dig.
Handlar du för över 499 kr så skickas din order fraktfritt inom Sverige. Alla fraktfria orders skickas med DHL till ombud och levereras till ditt närmsta utlämningsställe.
Ångerrätt
Du har 30 dagars ångerrätt från den dag du mottar varan. För att utnyttja din ångerrätt måste du tydligt meddela oss att du ångrar ditt köp, exempelvis via e-post till hej@omom.nu.
Du har inte rätt att ångra köpet om:
- Du har använt produkten eller om produkten kommer tillbaka i något annat än absolut nyskick.
När du utnyttjar din ångerrätt:
- Du är skyldig att hålla varan i samma skick som när du mottog den. Du får försiktigt undersöka den, men inte använda den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av vårdslöshet förlorar du din ångerrätt.
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Om du, efter att ha returnerat en vara, hamnar under den fraktfria gränsen så debiterar vi originalfrakt också. Exempelvis - du köper två Tygkasse Stor för 1040 kr och väljer att returnera den ena påsen, ditt nya orderbelopp blir då 520 kr och du behöver därmed betala frakt. Ditt återbetalningsbelopp blir då: Produktkostnaden minus returfrakt och minus originalfrakt.
Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. Om du ångrar ditt köp, vänligen hämta ut paketet och kontakta oss för returinstruktioner för att undvika dyra returavgifter.
Reklamationer
Är du missnöjd med din vara? Kontakta vår kundtjänst: hej@omom.nu för vidare hantering. Bifoga alltid bild på varan samt ytterförpackning. Vi rekommenderar att spara ytterförpackningen, det hjälper oss att skapa ett reklamationärende hos transportören i de fall det handlar om en fraktskada. Vid godkänd reklamation så ersätter vi varan med en ny i första hand. Finns inte vara i lager så erbjuder vi en likvärdig produkt
Information
Vi reserverar oss för oförutsägbara händelser som kan orsaka eventuell slutförsäljning, lagerdifferenser, leveransförseningar, prisjusteringar och tekniska fel. Vidare reserverar vi oss för att eventuella felaktigheter i bild, text och/eller prismärkning kan förekomma. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och vi kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet. Skulle en avvikelse resultera i att du inte vill ha varan går det självklart att reklamera produkten.
Tvist
Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvist mellan två eller flera företag avgörs som regel i domstol.
Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Kontaktinformation
Vi vill gärna höra från dig! Tankar om en produkt, en order, hemsidan eller förslag om framtida produkter tar vi gärna emot.
Stockholm
Hej@omom.nu
Alla dagar, vi svarar inom 24 timmar